どんぐりシステムについて話しましょう ★47 (906レス)
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718: 警備員[Lv.75][R武][R防] 07/01(月)00:10 ID:c/h77YJb0(1/9)調 AAS
全板こっそりどんぐり適用(BBS_ACORN=2)
新システムで複数ハンターから狙撃
臭いどんぐり量産
ついでにdonguri=0/4はスクリプトまみれ

またこんな状況になるのか
766: 警備員[Lv.75][R武][R防] 07/01(月)02:23 ID:c/h77YJb0(2/9)調 AAS
>>737
737(18): どんぐりキャノン ★ ハンター[Lv.377][UR武+14][UR防+18][木] 07/01(月)01:19 ID:CAP_USER(8/8)調 AAS
Just to confirm, is everything working correctly again now?
To どんぐりキャノン★

A great many ideas were generated from this system renovation.
We believe it is more constructive to try to solve the problem by brushing up properly.
Besides, it is a waste of ideas.
775: 警備員[Lv.75][R武][R防] 07/01(月)11:25 ID:c/h77YJb0(3/9)調 AAS
>>737
To どんぐりキャノン★

The wasteful shooting of hunters is not good for the system, as it also involves the protection of ARASHI.
Therefore, based on the previous system modifications.

■ If there is no change in level or [警告臭] when using the cannon, acorns will not be distributed.
(Other specifications remain the same.)

This update to maximize impact on ARASHI while minimizing impact on hunters.
It will slowly permeate the system and ARASHI's [警告臭] will change quickly.
If necessary, it would be a good idea to readjust the penalty to ARASHI once it has stabilized.


ハンターの無駄撃ちは、荒らしの保護も伴うのでシステム的によろしくない。
よって、前回システムの改修を踏まえて

■大砲を使用した際、レベルや[警告臭]に変化が無い場合は、どんぐりを配布しない。
(その他の仕様は今まで通り)

ハンターへの影響を最小にしつつ、荒らしへの影響を最大にするアップデートです。
徐々に浸透して、荒らしの[警告臭]は素早く変化していく事になります。
必要があれば、安定してから荒らしへのペナルティの再調整を行うのがいいでしょう。
778
(1): 警備員[Lv.76][R武][R防] 07/01(月)13:18 ID:c/h77YJb0(4/9)調 AAS
>>776
776(1): ハンター[Lv.615][UR武+26][SSR防+29][森臭]:114.71643988 07/01(月)12:36 ID:WVg3AyjF0(10/26)調 AAS
>ハンターの無駄撃ちは、荒らしの保護も伴うのでシステム的によろしくない。
よって、前回システムの改修を踏まえて

無駄撃ちって何?荒らしの保護とは?システム的によろしくないって何?
石頭は死ねよ
■無駄撃ち
大砲を使用しても対象のレベルも[警告臭]も変化せず
ペナルティが全く発生しない状況であっても大砲を使用する事。

■荒らしの保護
別のハンターならペナルティを与えることが出来る発言に対し
無駄撃ちしてペナルティを与えられなくさせる事。

■システム的によろしくない
荒らしを抑えるシステムが、上記やり方にて保護出来てしまう事。
786: 警備員[Lv.76][R武][R防] 07/01(月)13:42 ID:c/h77YJb0(5/9)調 AAS
荒らしへのペナルティが大きくなれば、システム的に成功
どんぐりシステムの目的のひとつ
そしてそれを効率よく行えるアップデートが775

そんなメリットと比べて、システム的に大きいデメリットがあるなら教えて下さい
788: 警備員[Lv.76][R武][R防] 07/01(月)13:49 ID:c/h77YJb0(6/9)調 AAS
>>782
782(1): 警備員[Lv.55] 07/01(月)13:31 ID:iJN6unac0(6/7)調 AAS
相手をレベルゼロにしたり一時規制を与えることを無駄撃ちに含めるのか
なるほど、そこの認識からちがうんだね
本当の意味での"無駄撃ち"を無くしたいなら大砲のクールタイムを初期みたいに入れるべきだと思うよ
でも大砲のどんぐりポイント稼ぎを取り上げるのは「そういうゲームだから」という理由を無くす為に賛成かな
> 相手をレベルゼロにしたり一時規制を与えることを無駄撃ちに含めるのか

■無駄撃ち
大砲を使用しても対象のレベルも[警告臭]も変化せず
ペナルティが全く発生しない状況下で大砲を使用する事。

こうかな、失礼
793
(1): 警備員[Lv.76][R武][R防] 07/01(月)13:59 ID:c/h77YJb0(7/9)調 AAS
>>783
783(1): ハンター[Lv.615][UR武+26][SSR防+29][森告]:114.75026697 07/01(月)13:36 ID:WVg3AyjF0(15/26)調 AAS
つまりゲーム性を取り上げて自治厨好みにゲームを傾けようってことですね.死んでください.
challengeコマンドの実装が大変そうなので
今回は提案していないだけです
どこぞのスレではないけど、この機能もいいと思うので
ゲーム性重視なら、提案してみてはどうですか?

>>787
787(1): ハンター[Lv.615][UR武+26][SSR防+29][森告]:114.76101957 07/01(月)13:45 ID:WVg3AyjF0(17/26)調 AAS
一言目から「荒らし」
バカでしょ.
お前の中の「荒らし」なんか知るか.一人でやってろゴミ.
画像リンク

確かに一言目から「荒らし」

>>790
790(1): ハンター[Lv.615][UR武+26][SSR防+29][森告]:114.76101957 07/01(月)13:51 ID:WVg3AyjF0(18/26)調 AAS
その場の思いつきで無駄だのなんだのと放言してんのバレてんぞ
石頭ハンターはお帰りください
デメリット無く反論している事がわかりました
775はよさげなアップデートという事ですね
846
(1): 警備員[Lv.76][R武][R防] 07/01(月)22:33 ID:c/h77YJb0(8/9)調 AAS
>>842
842(1): 警備員[Lv.1][警] 07/01(月)21:19 ID:88dk9Isu0(2/2)調 AAS
スクリプト「荒らすでーw(ドバババババ)」
ユーザー「レベル制限で対策や!」
ハンター「人間を無差別爆撃したろ!」
ユーザー「撃たれて書き込めないンゴw」

なんやこのシステム構造的欠陥あるやろw
援軍送ります

新規ユーザー「レベル制限で書き込めないンゴw」
スマホユーザー「IP変わって書き込めないンゴw」
ブラウザ軍団「アップデートで書き込めないンゴw」
858: 警備員[Lv.76][R武][R防] 07/01(月)23:29 ID:c/h77YJb0(9/9)調 AAS
現在の状況

Short term plan:
(未実装)* Bounty system
(実装済)* Weapon/armor modification system (using weapon craft, armor craft, and marimo points)
(実装済)* Purchase iron keys with real money (for those who want to support 5ch and 5ch development)()
(実装済)* Ability to register email address to a donguri account

Medium term plan:
(未実装)* Ability to purchase "Uplift Tokens" with real money (for those who want to support 5ch and 5ch development)
(未実装)* Marketplace system to trade donguri points, weapons, armor, keys, wood, iron, and uplift tokens
(未実装)- My idea is to allow anybody (guard and hunter) to open their own store, and set their own prices for what they want to sell.
(未実装)- Anyone can visit your store and purchase what you have for sale using Donguri Points.

Long term plan:
(未実装)* Arena for fighting. Arena winners will receive prizes.
(未実装)* Daily tournament mode. Winner of the daily tournament will receive an Uplift Token.
(未実装)* Arena and Daily tournament may have restrictions about what kind of armor/weapon can be entered.

5ch design plan:
(???)* Fix the headline service
(???)* Revive the kakologs
(改修中)* Improve the user interface and overall experience across the site
(???)* Better organize the boards and categories
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