[過去ログ] ロードバイク(DB)のホイール260 (1002レス)
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840
(3): 04/20(土)18:13 ID:bEqE/RYw(1/4) AAS
>Given we have the CdA of the bike alone, rather than a bike with a rider on it, the actual CdA and wattage numbers are small. An approximate CdA for the best time triallists will be around 0.17, rising to around 0.3 for a road cyclist, whereas the CdA values here are between 0.09 and 0.1. The approximate wattage to ride at 40km/h here works out at around 78 watts, which is obviously unrealistic

実際に人間が運用したらもっと小さいワット数になるって原文に書いとるがな
841: 04/20(土)18:18 ID:YCOkhkHN(4/4) AAS
>>839
つまりどういうことを言いたいんだ?

>>840
普通にそう書いてたんだ
したり顔の指摘したつもりだったけどまあ当たり前の前提か
843
(1): 04/20(土)18:25 ID:xl5vFEck(6/6) AAS
>>840
>So, instead of quoting that number, I've calculated the watts saved vs the slowest wheelset on this test.
だからCdAを使わずに
外乱が無いホイール単体のパワー差を実測したということ
854
(1): 04/20(土)20:21 ID:bEqE/RYw(4/4) AAS
>>840
ここに書いてあることを読むと「実際にロードバイクにセットして人間が乗るとその空気抵抗は今回の計測より大きく下回る数値になる」になる
その後は書いてないけど「しかしホイール間の抵抗の大きさの差は変わらない」と続いたら空力的にあまりにも不自然だと思うの
割合が変わらないとかなら普通に納得できるけど
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