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ロードバイク(DB)のホイール260 (1002レス)
ロードバイク(DB)のホイール260 http://medaka.5ch.net/test/read.cgi/bicycle/1710167235/
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840: ツール・ド・名無しさん [] 2024/04/20(土) 18:13:02.86 ID:bEqE/RYw >Given we have the CdA of the bike alone, rather than a bike with a rider on it, the actual CdA and wattage numbers are small. An approximate CdA for the best time triallists will be around 0.17, rising to around 0.3 for a road cyclist, whereas the CdA values here are between 0.09 and 0.1. The approximate wattage to ride at 40km/h here works out at around 78 watts, which is obviously unrealistic 実際に人間が運用したらもっと小さいワット数になるって原文に書いとるがな http://medaka.5ch.net/test/read.cgi/bicycle/1710167235/840
841: ツール・ド・名無しさん [] 2024/04/20(土) 18:18:15.26 ID:YCOkhkHN >>839 つまりどういうことを言いたいんだ? >>840 普通にそう書いてたんだ したり顔の指摘したつもりだったけどまあ当たり前の前提か http://medaka.5ch.net/test/read.cgi/bicycle/1710167235/841
843: ツール・ド・名無しさん [sage] 2024/04/20(土) 18:25:15.03 ID:xl5vFEck >>840 >So, instead of quoting that number, I've calculated the watts saved vs the slowest wheelset on this test. だからCdAを使わずに 外乱が無いホイール単体のパワー差を実測したということ http://medaka.5ch.net/test/read.cgi/bicycle/1710167235/843
854: ツール・ド・名無しさん [] 2024/04/20(土) 20:21:43.36 ID:bEqE/RYw >>840 ここに書いてあることを読むと「実際にロードバイクにセットして人間が乗るとその空気抵抗は今回の計測より大きく下回る数値になる」になる その後は書いてないけど「しかしホイール間の抵抗の大きさの差は変わらない」と続いたら空力的にあまりにも不自然だと思うの 割合が変わらないとかなら普通に納得できるけど http://medaka.5ch.net/test/read.cgi/bicycle/1710167235/854
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